Uuups!

http://gd.se/nyheter/gavle/1.2638762-elev-fick-inte-plats-skola-anmals

Vi har som bekant anmält till skolinspektionen när det gäller sonens skolgång och vi hittade detta i den lokala tidningen imorse.
Igår blev vi kontaktade av lokalradion, dom vill göra en intervju. Vi har inte bestämt oss än. 
Jag känner att om detta ska publiceras så vill jag gärna att det ska ge något. Inte för oss, utan för framtiden. Jag ställer mer än gärna upp OM det kommer att leda till förändringar. Om det leder till en större acceptans. Om det leder till att denna kommun och dess politiker inser att dessa barn finns och att det ska vara en självklarhet att de får det stöd som de har rätt till. Då är jag med. Men inte om det bara är för att hänga ut någon och peka finger. Nä, då är det ingen nytta. För någon av oss. En smäll på fingrarna får dom ändå, av skolinspektionen.

Jag hoppas att kommunen tar sitt ansvar och svarar sanningsenligt. Förresten, om de inte gör det, så är jag nog villig att ta strid...

//Mamman
 

Kommentarer
Postat av: Lenaeff

2011-01-11 @ 20:56:32
URL: http://vitavox.blogspot.com/
Postat av: Lenaeff

Jag försåt fullständigt din inställning till att bli intervjuad. Det är ju verkligen ingen mening om det inte ger något...

att vara uthängd kan man känna sig ändå i Diagnoslandet utan att vara med i tidningen och berätta om det.

Men det är ju jättesvårt, för det finns ju inga garantier för något sånt. Ett svårt val, jag vet inte vad jag skulle ha gjort i er sits. Men ni känner säkert vad som är bäst för er efter lite gemensamma funderingar. Huvudsaken är ju att skolan måste ta sitt ansvar, vare sig det kommer från media eller skolinspektionen.

Och den striden kan man ju knappast låta vara, om den behövs!

Kramar till er i beslutvåndans timmar//Lena

2011-01-11 @ 21:00:44
URL: http://vitavox.blogspot.com/
Postat av: Lenaeff

Jag lyckas visst inte kommentera här idag...det bara försvinner???

Kramar om de går fram...tredje gången gillt?

Lena

2011-01-11 @ 21:04:06
Postat av: mamma Zoffe

Förstår din vånda ang media..jag har ju själv utsatt mig för det vid tre tillfällen.. Radioprateriet Sommar, stor intervju om det i lokaltidningen och sen min stund i TV4 soffan.. Men jag känner hela tiden mr Okunskap därute i samhället och kan jag bidra med att förändra det så fine..jag gör det..



Tjejen på frukdisken inne på ICA kom fram för lite sen till mig när hon sett tv programmet.. Hon hade ingen aning om hur liv som mitt kunde vara, hon tyckte det var bra att jag pratade så öppet om det.. Bara där kom vinsten för egen del..att jag når ut..berör andra..påverkar deras synsätt..



Fast nu handlar detta om en annan grej för er del, det förstår jag..



Hoppas innerligt att ni får rätsida på skolan.. denna eviga kamp emot de tungrodda..stundtals inkompetenta..

Skickar STYRKEKRAMAR!!

2011-01-12 @ 09:18:54
URL: http://blogg.aftonbladet.se/19846

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0