en tanke.....

Våran son är nästan aldrig sjuk.
Det är bara "sjunken" som gör att han blir hemma.
Måste fråga om detta har att göra med hans sjukdomshistoria.
Då fick han octagam, som hjälp för att bli frisk.
Det och en EP-medicin blev sista utvägen, och de funkade.
Men sen har han nästan aldrig varit sjuk.......

Sonen är på kortis igen.
Denna gång var det riktigt jobbigt att lämna.
När allt funkat bra.
Vet att vi alla behöver dessa stunder. Men det blir helt klart svårare att lämna när man har en bra period.
Men hur skulle det bli utan?
Då får vi inte dessa andningspauser.
Orkar vi alla i familjen lika mycket då?
Tror inte det.

//pappan

Kommentarer
Postat av: Bellan

Samma sak här - min son är nästan aldrig sjuk heller. En gång gick det en hel termin i skolan och han hade inte varit borta en enda dag! Men det är ju skönt att de inte är känsliga för allt möjligt, de har nog med det som är ändå.



Korttids är guld värt. Vissa gånger behövs det mer än andra och vi vet ju att livet svänger i diagnoslandet. Avlastningen behövs för att vi som föräldrar ska orka vara bra föräldrar.



Ha det så gott! //Bellan

2010-11-02 @ 10:38:07
URL: http://metrobloggen.se/svampbobtjejen
Postat av: Lenaeff

Ju mer jag läser er och andras bloggar om barn i npf-världen inser jag att det nog är dag att söka kortids. För att orka med de dåliga dagarna, jag har ju trott att man ska fixa allt själv. Så skönt att det inte bara är jag som tycker att det är jobbigt att skiljas från barnen och ändå känna ett stort behov av egentid.

Min son är nästan aldrig sjuk han heller, undrar om deras kropp jobbar på högvarv även där det gäller att ta hand om virus och bakterier?

Kram och njut av andningshålet//Lena

2010-11-02 @ 13:17:08
URL: http://vitavoxblogspot.com/
Postat av: Mib

Hej. Jag tror också att det är viktigt att man verkligen tar vara på den avlastning man kan få. Absolut!

2010-11-02 @ 22:00:17
URL: http://mibfilosoferar.zoomin.se
Postat av: Mib

Hej. Jag tror också att det är viktigt att man verkligen tar vara på den avlastning man kan få. Absolut!

2010-11-02 @ 22:00:36
URL: http://mibfilosoferar.zoomin.se
Postat av: MammaMorran

Jag tror på att ta all avlastning man erbjuds, det gör oss till bättre föräldrar! Vi är inte mer än männsikor vi heller men har betydligt mer krav på oss än andra föräldrar!

Kram

MammaMorran- funderar över livet och Barn med ADHD/Autism

2010-11-04 @ 23:57:43
URL: http://mammamorran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0