väntar

kalla mig pessimist, men jag väntar fortfarande på bakslaget från att gå tillbaka till vardagen. Nu är det onsdagkväll och det har varit de lugnaste kvällarna på väldigt länge?!! Sonen har satt eget schema (med översyn såklart) som han följer utan att bråka. Inte ens tandborstningen, som annars verkar vara som en ny företeelse varje kväll, bråkas det om. Han var t o m och storhandlade med pappa direkt efter dagis! OCH det gick bra! Vi går liksom runt och håller andan och väntar på kraschen... 
Dottern hade en liten dipp, eftersom de oplanerat fick vaccineras idag. Men hon låste sig inte helt och verkar ha klarat dagen bra.
Vilket "konstigt" liv det är egentligen. Schemalagt och inrutat. När sonen och dottern inte är hemma är det en befrielse att inte behöva leta schemalappar, planera och förbereda. Vad gör andra "vanliga" föräldrar med sin tid? 
Inte förrens jag skrev ansökan till vårdbidraget förstod jag vad mycket vi gör, som andra aldrig ens behöver tänka på.

Nu kom det: "Jag vill inte borsta tänderna, jag gjorde det imorse".
Och jag tackar min lyckliga stjärna att han satt eget schema... Nu får vi se hur stor denna dust blir. Nähä, ingen större nu heller! Tackar, en lugn kväll till.

Sonen är EXTREMT känslig för sinnesstämningar, så kanske det kan vara så att vi (mannen och jag) är i bra skick. Att det är därför det är så bra just nu. För ofta är det så att när jag inte orkar, då är det fullkomligt kaos. Båda barnen visar gladeligen upp sina sämsta sidor, hela tiden. Men dom vibbar inte lika ofta på hur mannen är, varför är det så? Annars tycker jag att det går i skov, små eller stora, långa eller korta. Det värsta är när dom skovar båda två under samma period. Och det gör dom, alltför ofta! Dom triggar nog igång varann också, tror jag. Det finns många teorier här i diagnoslandet. Man spånar , funderar, vrider och vänder på allt för att försöka förstå och hjälpa. Men det är bara en sak som är säker och det är att ingenting är säkert eller enkelt! 

Sonen ska på kortis i helgen och dottern ska få rå om farmor under en helg. Mannen och jag ska åka till stugan och rå om varann. Åka skoter, vila, äta och dricka gott. Några kompisar kommer och gör oss sällskap på lördagen, det ska bli roligt med vuxen umgänge. Tänk vad skönt, att bara se till att själv få på sig alla kläder när vi ska iväg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0