Reflektion

Våra barn har tur! Tur som har föräldrar som gör ALLT för dom. Strider sig blodig, vänder ut och in på sig själv för att de ska få de rätta förutsättningarna. Vi startar världskrig på världskrig för deras skull. Det är en ständig kamp, med väldigt lite vinster och uppskattning, men vi skulle ALDRIG kunna låta bli. Vi är det enda dom har!
Men de barn som inte har föräldrar som gör ALLT. Som inte strider för deras rättigheter,  som inte skyddar och finns där. Vem strider för dom? Vem vänder ut och in på sig själv för deras skull? Vem plockar upp bitarna, spillrorna efter dom? Kanske är det ingen som för deras kamp...
Jag skulle vilja orka föra deras kamp också. Jag vill få deras föräldrar att förstå att dessa barn har bara dom. Men jag orkar inte, jag har fullt upp med att orka för mina barn. Strida för deras rätt här i världen.
Just nu i allafall. Kanske sen. Men det skär i mig när jag ser dessa barn som ingen kämpar för...

Kommentarer
Postat av: Thomas Nybom

Visst är det så som du skriver att det finns föräldrar som verkligen kämpar för sina barn och när det gäller funktionshindrade barn, kanske speciellt med ett Neuropsykiatriskt funktionshinder fär nog kämpa extra eftersom det är ett osynligt "handikapp". Själv har jag kämpat, kämpat och åter kämpat och det ger ju resultat men det tar på mina krafter! Har startat en förening för anhöriga för As, Adhd etc gå gärna in på vår hemsida

www.npvision.se

2010-05-04 @ 09:14:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0