det här lever jag på

Jag hoppas att den här helgen kommer att finnas i bakhuvudet när bakslagen kommer...

Jag o mannen åkte själva till stugan i fredags. Slängde in grejjerna och på med skoterkläder. Kom tillbaka blött av svett efter 1 timmes skoteråka. Snacka om dålig kondis :-o Sen mat, gott vin, soffa, fleecefilt och en film. Tog nog inte ens 30 min så satt vi där med öppna munnar och sov.
På lördagen kom goda vänner och vi var ute på skotrarna hela dagen. Sen skumpa, för mannen fyller år, god mat, gott vin, massa snack och skratt. Jag och H hade styrt upp att vi skulle vara ute senast 9:30 för en sista vända, men vi var lite...trögstartade kan man väl säga. En ordentlig sväng hann vi med, jag o mannen. Och det känner jag idag. Benen är som stockar.

Sonen har haft det bra på kortis och en bra dag på dagis. Uppsvinget fortsätter och man märker tydligt att när han har ro i huvudet så utvecklas han så enormt mycket. Ord, handlingar och samspel tar ett par ordentliga kliv framåt. Hoppas bara att klivet bakåt inte blir större än det framåt. Vill att det ska kännas såhär jämt. Att det funkar så pass bra att det känns bra att vara hemma, att man blir glad av barnen, att hemma känns hemma. Inte som ett ställe man bara uthärdar. Jag vill, räcker inte det? Om jag vill tillräckligt mycket..

Dottern har spenderat helgen hos farmor och har, i vanlig ordning, kört ett utbrott. Jag blir lika frustrerad varje gång, faller i fällan jämt. Hos farmor får hon PRECIS som hon vill hela tiden. Så när vi har våra regler, som vi alltid har haft, så blir protesten enorm. Varje gång! Man undrar ju, för vem tycker farmorn att hon gör vad och varför. Inte hjälper det dottern och inte hjälper det oss. Det måste vara skönt att kunna välja "feg-vägen"

Undrar vad jag vill bli när jag blir stor? Att leva i diagnoslandet ställer alltid allting på sin spets. Man kan inte hålla på och dra på saker. Kanske, nästan och snart finns inte hos oss. Så det är väl dax, att ta tag i mina snart, kansken och nästan...


Kommentarer
Postat av: Kommentartest

Här är en bra början www.antligenmandag.se

2010-01-21 @ 11:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0