Anmält.

Fick respons snabbare än jag trodde.
Visste att svar skulle komma relativt snabbt, men detta var snabbt.
Om 3! veckor skall kommunens förvaltning ha kommit in med svar angående vårans sons ärende.
Och det gäller framförallt MISSEN! att placera honom i skolan, som dom hade glömt bort att göra.
Ska bli utomordentligt spännande att få läsa/höra kommunens svar.
Man bara hoppas innerligt att dom är ärliga, och svarar precis som det har skett.
Jag bara hoppas.
Annars kommer det antagligen att bli tråkigt, för alla.
Men mina aningar säger mig att tyvärr så tror jag att några inte vågar att vara ärliga.
För då tror man antagligen att man inte gjort sitt jobb ordentligt.
Fast det i själva verket antagligen beror på alldeles för dåliga rutiner och styrdokument kring sådana här ärenden.
Och lägg sen till ett par omorganisationer direkt efter varandra, så fattar ju alla att fel kommer att begås i förvirringen. DUH!
Fast man kan hoppas.
För våran sons skull, och dom andra som kommer efter.
Att kommunens anställda vågar att vara ärliga och säger som det är, som det har hänt.
Man hoppas.
För våra barn med särskilt stöd behöver få upprättelse.
Dom måste synas.
Dom är så "totalt" värda det!
Våran skola skulle bli mycket bättre på alla sätt, om alla fick det stöd dom behöver. Enligt lag!

/pappan

Kommentarer
Postat av: mamma zoffe

Tittar in med en stor nyårskram och hoppas att 2011 blir ett bra år!!

2010-12-30 @ 15:06:39
URL: http://blogg.aftonbladet.se/19846/
Postat av: Lenaeff

Tänk om de som bestämmer kunde ta sitt ansvar, be om ursäkt och göra om, göra rätt! Vilken förändring vi skulle kunna få, kanske till och med en vettig dialog :-)

Önskar er en fin fortsättning på det nya året!

Kram Lena

2011-01-02 @ 16:38:40
URL: http://vitavox.blogspot.com/
Postat av: Joanna-Ett aspergerliv

Just nu pågår tävlingar på min blogg där du har chansen att vinna snygga underkläder värde 300 kr eller ett jätte fint napp paket från namnnappen.se gå in på min sida och anmäl dig:)

2011-01-05 @ 16:54:18
URL: http://domkallarmighannes.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Hej!



Jag fick tips om din blogg via mamma morran. Jag undrar om vi på myperfectbaby.se kan få länka till din blogg som bloggtips till andra medlemmar?



Mvh Emily Kind

myperfectbaby.se

2011-01-05 @ 19:25:46
Postat av: //pappan

Svar till Emily Kind: Det är ok att ni länkar våran blogg. Tack.



Även vi länkar till eran sida.

2011-01-05 @ 22:31:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0