håller tummarna så de nästan går ur led....

1:a dan avklarad med bravur.
Sonen kommer hem med ett sprudlande humör.
Läser i kontaktboken att allt gått superbra.
Och får höra i telefon av en av lärarna att de andra barnen tycker att han verkar snäll och att han är jättesöt.....
Kan det bli en bättre början?
Han började med en kortdag i och för sig, men ändå.
Stolt och glad är man.
Inget bråk, inga situationer.  (Jag vrålar i mitt huvud: WHAAAAHOOO, YIPPIE!!!)
Övergången har gått långt över förväntan. Vet att det bara är första dagen.
Men första dagen för våran son är så avgörande. Den styr hur resten av resan blir.
Och med denna dags lagda grund, blir det inte dåligt, det är ett som är säkert.
Tack gamla, som gjort ett strålande jobb under flera år. Ni finns i våra hjärtan för alltid!
Tack nya, för ett super välkomnande.
Nu väntar en glädje-sträcka, sen får vi se när tryggheten kommer. Då kommer prövningen.
Men med denna början...... :)


Helgen flöt på också.
Sonen på kortis.
Mamman hade shopping-streak med dottern.
Hon börjar bli stor nu. Medi-Tonnis och light-diagnos.
Attityd? Öh, skoja ru eller?
Men jag har gjort allt jag kunnat fram hit. Och många värderingar sitter. Och det är skönt.
Nu är det bara o försöka hänga med. Försöka att inte vara för pinsam, tänka före innan man pratar.
Känslig ålder som det är, utan menlöst pladder från pappan.........
Men vi hade en supersöndag uppe vid stugan, kanonväder även denna dag.
Skoteräventyr och grillning. Inte många helger kvar nu för skoterkul.
Härligt med gött väder och inte.
Jag är ju en naturmupp, och jag gillar våra årstider. Finns nåt trevligt med alla fyra av dom.

//pappan

Kommentarer
Postat av: Lenaeff

Åh vad härligt att det började så bra, det är ju så viktigt att det inte blir tokigt första dagen.

Jag känner igen det när vi bytte skola, jag fick helt plötsligt hem en glad kille som ville gå till skolan varje dag. Visst är det lite smekmånad första tiden och de landar ju såsmåningom, men om det börjar bra brukar till och med de dåliga dagarna iallafall vara funktionella med rätt stöd och bemötande.

Skön helg nu haft, är lite avis på ert skoteråkande. Jag har ju tyvärr aldrig haft möjlighet´att testa, men eftersom jag är en "gammal" hojåkare kan jag tro att det är lika kul.

Och visst har alla årstider något härligt att bjuda på, bara man har möjlighet till rätt utrustning :-)



Än en gång GRATTIS till den "braiga" starten på nya skolan.

Kram till er alla i La´familia!

Lena

2011-03-08 @ 00:30:44
URL: http://vitavox.blögspot.com/
Postat av: Nina

Härlig läsning! :)

Önskar lycka till i fortsättningen nu och hjälper till att hålla tummar!

Kram Nina!

2011-03-08 @ 07:42:13
URL: http://nina-livetistort.blogspot.com
Postat av: Mib

Här hålls också tummar!

2011-04-01 @ 19:59:01
URL: http://mibfilosoferar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0