Lat lördag

Sonen på kortis, dottern hos farmor, mannen är ute på skotern. Och jag....latar mig. Lapar sol på balkongen med datorn på magen. Ibland är livet så himla gött å leva!

Tack alla fina, supermamas för alla råd, tips och stöd! Jag har inte fått kläm på hur jag ska kommentera varje kommentar för sig än...ngn som kan hjälpa mig?

Igår var vi hos LSS handläggaren för att se om vi kunde få till att duktiga T & H kan få betalt för att dom hjälper oss med sonen. Mötet var över på 30 min och vi gick därifrån några timmar egentid rikare! Nu ska vi bara bestämma om det blir kontaktfamilj, avlösarservice eller en kombo. Kontaktfamilj säger T bestämt, annars blir det ju ingen tid:-) Helt spikat är det inte än, det ska bakgrund kollas först, så det vill ju till att dom inte hittat på en massa hyss;-) Jag beundrar att dessa 2 unga personer, 24 & 25 år gamla, vill göra en insats. För oss och för sonen. Av geniun omtanke. Fantastiskt! All heder, T&H, all heder!

Gårdagskvällen/natten spenderades i vännens nya lägenhet med knytis och gott vin. Mycket gott vin...Kanske är det därför datorn och balkongen är mina bästisar idag;-0  

När mannen kommer hem från, av vädret att döma, årets sista skoterhelg, så ska vi köpa pizza, hyra filmer och ligga i sängen o äta o ha film maraton. Som 2 tonisar, fniss!!

Nu är det inte långt till semester och jag tror att vi börjar få koll på läget. Vi har bestämt oss för att ta var sitt barn på flygplatsen och på planet. Vi kommer inte ens att sitta ihop, utan mannen och jag byter platser om det behövs. Låter kanske dumt, men barnen funkar bättre med endast en förälder i ovana situationer. Förhoppningsvis gör detta att det kanske löper mer friktionsfritt, håll tummarna!



Kommentarer
Postat av: Anna

Skickar en stor kram denna söndagsmorgon! Låter som en härlig helg för Dig - vad härligt! :-)

Kramar,

Anna

2010-03-21 @ 06:50:56
URL: http://annalandinnilsson.blogg.se/
Postat av: Mia-Marie

hejsan, kikar förbi då jag fick ta bort den andra bloggen suck med bara 5mb utrymme så fyllde jag halva på en dag med ett foto i timmen suck



så nu håller jag på att göra i ordning en blogspot i stället...Vilka underbara unga människor ni har som gör en sådan insats GRATTIS

2010-03-21 @ 12:21:09
URL: http://min-tankebok.blogspot.com/
Postat av: Bellan

Hej!

Låter som ni hade en skön helg. Det blir säkert jättebra att ni får loss lite mer egentid framöver. Det är guld värt!



Ha en skööön semester! Hoppas allt går bra.

Kramis!

2010-03-25 @ 08:51:49
URL: http://metrobloggen.se/svampbobtjejen
Postat av: mamma zoffe

Åh hoppas och unnar er en skön vistelse i varmare nejder :-)



Superskönt åxå om ni kan få avlastning..vi har inte lyckats till fullo än då Sam blir 12 år i år..lite sent att introducera in nya människor..



ALlt gott till er!!

KRAMIS

2010-03-30 @ 00:07:07
URL: http://blogg.aftonbladet.se/19846

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0