jag vill vara ledig

ledig ledig. Inte göra nånting, nånting alls. Bara göra nånting, nånting nice.
JAG VILL VARA LEDIG! Och då snackar jag inte lite semesterledig. Semesterdagarna räcker inte till för denna vila... Skulle ngn komma och säga: Nä, men ska vi ta och sjukskriva dig eller nåt i 3 månader. Japp skulle jag säga och typ fira med champagne. Inte fira sjukskrivning i sig, för då antar jag att det är något mer på tok än bara mitt vanliga svammel dravell. Men fira icke-jobb. Så har jag aldrig känt. Jag gillar att jobba, det är mitt andrum i vanliga fall. Jag är en sån som inte gärna är hemma om jag känner mig risig och till doktorn går jag om jag absolut måste. Jag är nog en sån som tycker/tror att de flesta som är sjuka är simulanter, att de bara inte orkar kliva upp. Väldigt intolerant :-\
Men nu vill jag inge mer. Jag vill inte kliva upp, jag vill inte passa tider, jag vill inte spendera 8 timmar med siffror, jag vill inte pussla för att få ihop allt, jag vill inte komma hem sent, jag vill inte. Just nu kan jag inte sova mig pigg. Jag är konstant trött. Orken är tryter och jag vill inte lägga den lilla ork jag har på jobbet.
Men jag tror inte att man "ledigar" mig för att jag inte orkar kliva upp. Och det blir svårt att simulera en sjukskrivning, jag är skitdålig på att ljuga! Jag har gått tillbaka till en butik för att jag fick 25:- rabatt för att dom trodde att jag var min mamma...Dom bara stirrade på mig när jag ville betala igen pengarna!!
Kan man bli sjukskriven för mental trötthet och brist på ork?!

Sonens justering i medicinen har fallit mycket väl ut. Och han verkar må bättre än vad han gjort på väldigt länge. Det är små saker som andra säkert tar för givet. Han satt med oss och tittade på Tv och skrattade på "rätt" ställen. Han kan återberätta vad han varit med om, han kan tala om för oss när det blir för mycket eller vad som gör honom orolig. Det är sååå mycket värt.
Nu ska vi bara få ordning på maten och skolan. Bara...

Dottern har hittat en kompis, på riktigt. Och hon strålar ikapp med solen. "Mamma, med S kan jag vara precis som jag är. Och det gör inget!" Det är underbart att se dom samspela.

Jag, däremot, har tydligen rensat i min bekantskapskrets. Jag har skrivit om denna vän tidigare. Jag tog ett beslut om att ta upp en sak som stört mig, jag tyckte inte att jag förtjänade att bli ljugen för. I min värld för att rensa luften. I hennes betydde det något annat. Har inte hört av henne sen dess, så vänskapen var väl inte den tighta vänskap som jag trodde. Synd, för jag gillar hennes humor och vi har haft mycket kul. Men den överlevde inte ärlighet, då kanske det var för det bästa. Men det är ändå jobbigt att göra slut...

På torsdag sticker dotter, jag, mamma och brorsdotter till Rimini på den årliga tjejresan. Så lite ledig blir jag, några dagar. Men det känns som om jag skulle behöva ett år för att samla ihop mig.

Njut, det är så vackert ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0