det är bra...just nu

Sonen åkte till mormor & morfar för att sova över igår. Han har tjatat om det länge och nu blev det av. Han har inte kommit hem än, så vi får väl se hur han är när han kommer. Det brukar kunna bli en ordentlig krasch eftersom mormor & morfar inte tycker att han behöver schemat när han är hos dom "det går så bra när han är hos oss" SUCK! Men eftersom vi skulle ha åkt skidor idag, så bad jag att dom skulle använda schemat ändå. Nu är det för kallt för att åka skidor, så blir det krasch, så blir det. Dottern ska dessutom få följa med dom och sova där inatt, så då kan sonen krascha och det drabbar bara mig.
Mannen o dottern var på bio igår kväll, vilket gav mig 3 timmar ensamtid. Tog en låååång dusch, satt mig med datorn och slog igång Spotify. Härligt! När sonen är hemma kan vi inte ha några som helst ljud, så ofta känner jag mig svältfödd på musik och radio. När dom kom hem hade mannen köpt en flaska vin, som vi korkade upp. Satt tätt ihop, drack vin och tittade på Lets Dance. Mycket bra fredagkväll måste jag säga.
Imorse ställde vi klockan, jag o mannen, för att hinna med ett spinningpass innan den ev. skidåkningen. Det gick OK måste jag säga. Har ju inte hållt igång alls på länge. Det är konstigt att det är det första jag prioriterar bort, när jag mår så bra av det. Men nu har vi kommit överrens, jag o mannen, att vi har en varsin "barnfri" kväll i veckan. Då får man göra det man vill, bara man inte kommer hem innan läggning. Vi gjorde så för ca 1 år sen, hade bestämda dagar. Så planerade man in fikningar, bio, träning på dessa kvällar. Nu tar vi upp det igen och jag känner mig taggad. 1,5kg kröp över mig under ledigheten och det är lika bra att jobba av dom på en gång.
Vi gör ett nytt försök med skidåkning imorgon. Hoppas att det inte är fullt så kallt. Är laddad att lära barnen åka utför. Båda har testat och var jätteduktiga, men det var ett tag sen. Vore kul om vi kunde ta upp slalom som familjenöje.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0